Friday, August 12, 2011

Kenapa Perempuan Suka Drama Korea?

Kenapa Perempuan Suka Drama Korea?



You might also like:
Ada Apa Dengan Cerita Hindustan?
AIM 17: Yang Hampeh Dan Kasihan...
Tahniah! 2 Diploma Menanti Anda.Aku Keliru
Mahkamah Agung Reject Permohonan Aku!
LinkWithin

Hari ni tetiba pula aku nak menulis dalam Bahasa Melayu. Tukar angin pulak...Kalau bahasa Inggeris jer bosan gak kan...Tengah hari tadi Sedara aku datang melawat...Aku nak kata Family Fair pun bukan pasal yang datang ni bukan sejemput, boleh lah boleh buat 3 team Futsal (mak oih..!)..Dan mostly, perempuan...

Sedang aku lepak sambil layan berita Tv3, akak sedara yang lebih tua dariku datang lalu merampas balik remote Astro yang selama ini aku conquer. "Woi apa ni bai! Aku nak tengok berite la...!" Jerit aku..."Ah...ko diam la..! Aku nak tengok cerita Korea channel 303 (KBS World) yang bertajuk Drama City! Gi masuk bilik, belajar!" kata beliau dengan detail..Aku terkesima jap..



Tebiat ke ape? Aku da abis SPM nak blaja ape? Blaja keta adalah tapi hari Rabu jumpa JPJ...Aku senyap membatu..

Ye la,sebagai junior, mesti hormat yang senior (walaupun tu umah aku!).."Oi, da start da citer drama city ni oi! Datang la!"-Jerit akak sedara aku tadi. Maka datanglah segerombolan manusia terpacak depan tv...Biler start je drama tu, smua menjerit.."Kwon Sang Woo!! Hensem giler..!".."Wei,tu Akak Uda punya!"..."Waaa....Kim Jae Won pun ada gak!!! Hensem seh~!!" Kata Akak Long (tu je la yang aku dapat tangkap 2 nama tu,yang lain haram aku tak ingat). Aku senyap konkrit..

Pekejadah semua tu? nama ke? Macam nama tokong pun ada..haha...Aku pun pelik-melik.Kenapa pompuan suka sangat citer korea lebih-lebih lagi aktor lelaki yang rambut ntah apa-apa. Ada yang fesyen cam tarzan la, Belalai gajah punya fesyen pun ade.Haha...Jangan marah. Ini realiti

Perbandingan Korean Dude Ngan Malaysian Dude

Kim Jae Won

Jehan Miskin pon Ensem jugak!

Kenapa pompuan ramai suka ngan citer drama korea ni? Pelik aku...Ya. Aku ngaku yang diorang ni hensem giler dan kadang2 aku pun jeles tahap gaban gak, tapi apa kurangnya lelaki Melayu? Kalau dilihat perbandingan secara fizikalnya, Mostly korean dude putih melepak. Yang macam kulit mayat pun ada jugak! Dan tak kurang juga Lelaki Melayu, macam-macam kaler ada. Putih, coklat cair, coklat gelap, hitam manis. Memang different lor..(mungkin disebabkan faktor iklim dan juga faktor kedudukan).Ya lah, Tengok korea, 4 musim. Malaysia? mana ada musim bro... Tapi kalau nak tambah boleh juga macam musim haji, musim durian, bla..bla..bla... Tu boleh la...

Naper Jehan Miskin? Aku memang tak minat dia tapi Aku rase beliau ok, tu la letak gambar beliau kat sini..Sekadar renungan..

Fesyen Rambut
Failed Boy!
Failed boy!
cap ayam style!

Mostly, fesyen rambut korea agak kelihatan macam bad boy (budak nakal)..Tapi aku pandang macam fesyen orang loser jer..Serabai nak mampos. Aku ngaku, yang rambut aku ni bukan power sangat cam diorang, tapi fesyen diorang nampak cam setan melampau. Tu la yang jadi ikutan bebudak zaman skarang. Bagi aku, sikat rambut kasi kemas sude...Buat ape buat ekor la, spread side burn la and all those jadah things..No need lol. Masuk kubor gugur gak haha..gurau..dont take this jokes...seriously..well

Drama Korea Biler Tonton Mesti Ada Tisu (Wajib Siot)

Tisu jamban pon jadilah
Ya..Dalam citer Drama City ni, sedare aku semua bawak tisu setiap sorang..Aku ingatkan diorang nak buat lap mulut ke, lantai ke...Tapi, chet rupa-rupanya nak tadah air mata... Drama city, cerita lain-lain setiap kali ditayangkan kat TV (ala-ala kisah bener tv3 la..camtu korang bayangkanlah) diwajibkan membawa tisu (sedare akula aku tak). kalau tak ada gerenti hingus meleleh cam mee hoon. Apa, sedih bangetkah cerita ini sampaikan korang nangis? Aku tengok tarak feeling ( nothing inside). Cuma aweks Korea yang berlakon tu jer aku usha pasal kiut..Yiha....Aku pun manusia gak..

Drama Korea Mesti Ada Musuh/Pesaing!. dan Musuh/Pesaing tu Mesti Hensem Banget!
Korang boleh teka ni citer apekan?Kakak sedare aku punyer feveret

Itu biasalah. Tapi yang aku tak puas hati adalah musuh/pesaing (antagonis) yang ada dalam citer drama korea tuh terlampau hensem sampai melebihi hero drama korea tu sendiri. Apa cha...Pelik..patutnya tukor la yang kureng hensem tu jadi watak jahat and vice-versa..baru class giler...Anyway, mungkin pengarah tu da bengong kepale otak beliau sampaikan perkara kecik cam ni pun dia lupa...Makan semut kot...

Unsur-Unsur Khurafat Wajib Doh...


Sekadar Hiasan jer..

Aku memang takde kakak. Kakak sedare berlambak la. Melalui observation aku, kebanyakan citer yang beliau beli berunsurkan kurapat..Gentle. Kalo stakat smayang kat kuil tu lain la, tu agama diorang. Lantak hang la nak sembah apa.. Tapi ni siap kuar fairy-mairy ni buat aku rase cam tengok citer Barbie feat Willie Wonka in Wonderland lak. Ada satu citer tu "terpakse" aku layan pasal akak sedare aku bukak dvd.. Hero tu cam nak nyawa-nyawa ikan. So, si gadis ayu ni lak mintak wish kat bintang untuk selamatkan si hero ni...Tup-tup dapat! Access Granted! Lalu Fairy-mairy ni datang la perkenankan hajat si gadis. Dan mereka pun *ehem..ehem..Cerita ni bukan dari zaman Feudal, tapi zaman berteknologi tinggi.Konklusinya "WTF!!??"-Citer camni pun dia tengok. Umur da 25-an dah. Kalau citer kartun tu lain la...Kalo barang jatuh 100 Tan kat kepale pun tak mati.Tu boleh gak diterima akal aku pasal kartun ni kan 2D~..Kena kencing jer ngan citer korea..Kalau Drama Melayu cam tuh, huh gerenti aku tukar channel lain. Disney Playhouse lagi ok apa? (dah memang ada)

Pelakon Macam Biskut. Dalam Drama Macho Gaban, Kena Tumbuk Tak Sakit, Bila kat Luar Drama Macam Tikus Laboratory. Hancus Dayus..Ops..~hehe


Yup..Yang terakhir. Korang mesti tak perasan yang sesetengah korean actors dude ni semua perangai ala-ala lembut. Bila tengok cerita korea time diorang berlakon mesti ada part yang macam 'lembut' skit..macam natural lah lembut tu..Dalam Drama/Filem Cover macho-nacho...Bila luar filem (da abis shooting) kesotongan mereka keluar bagaikan asap kentaki. Tak caya? Terpulang. But, bukan semua actor yang macam lembut. Ada yang nampak 'keras' skit..Ye dak?

No comments:

Post a Comment